Control Panel

Followers



Blog Content


Hinggapan Sang Bidadari

Written by Muhammad Comments
AsSalamualaikum...
Alhamdulillah...Dapat lagi aku diberi peluang hidup untuk menaipkan post kali ini. Sudah lama kiranya, semenjak kali terakhir mengupdate blog ni, semenjak memasuki Kolej Mara Banting untuk International Baccalaurate, aku jarang bersua dengan blog ni. Pelbagai perkara yang berlaku, aku sedar, hidup tak selalunya diatas. Asam Garam, Masam Manis, takkan bererti sebuah kehidupan tanpa corak nya.
Telah satu sem berlalu di KMB, life there was though, lagi-lagi, i was trying to adapt myself there. Sudah menjadi azali diriku, insan bergelar Muhammad, sejak dari kecil lagi, aku sering berpindah dari suatu kawasan ke kawasan yang lain. Selain dari keluarga aku, tidak hadir rakan-rakan disisi untuk bersama ku. Wherever im heading to, i will always be alone. Tapi lepas beberapa ketika, i had get used with the fact, the faith about me..Huh...dah jauh aku lari dari tajuk nih...hehe...



Setelah aku godek beberapa feature blog nie, dan setelah aku reconstruct semula rupa blog nie, baru lah bersemangat semula hati nie nak berblog kembali, lagipun dah lama aku berlekang dengan blog nie..do you miss me mister blog??hee ^^ ..Pada mulanya, aku fikir untuk revive semula blog ni dengan tema yang baru, ingat kan nak delete post-post yang sebelum nie n start a new life.


  tapi, about a month ago, hadirnya seorang bidadari ni menghinggapi blog aku. Ya Allah! tak keruan jadi hati ini rasanya, bcoz, blog ku ini masih belum bersedia for such a visit 0,0 ..but, she did came and leave a note that said, "write new posts, and leave your old post behind,it is all fine". Alhamdulillah, at least, it was not soo bad to such a wonderful creation. I mean, im greatful that my blog isnt that bad for that wonderful angel. To my dear bidadari, thankz to give this blog a visit, and leave your comment behind. I hope, with your visit, keindahan diri you, will glitter and shine my blog better than it had ever been.
In case she will came to visit me again, im ready for u my dear, i had done some change and hopefully some new post (walaupun dalam kepala nie blur nak tulis ape).
"...She came with love, leaving love, and made sumthing call love growing even deeper..."
beside all that, talking about bidadari. Which in this post, my bidadari, im referring to my one special girl, have any of us wonder, what is bidadari anyway? Secara ringkasnya, bidadari terbahagi kepada dua, iaitu bidadari syurga, and yes, the other one you had guest it right, that is bidadari dunia. Bidadari syurga, ialah makhluk ciptaan Allah, yang penuh indah, buat lelaki-lelaki yang bertaqwa, dan keindahannya tidak pernah disentuh mana manusia sebelumnya, malah, mereka hanya berhak di sentuh, tuan mereka. Tuan bidadari syurga, dimana nama-nama mereka tertulis pada dada-dada bidadari. While for bidadari dunia, it will take longer for this description, since post yang kali nie pun dah panjang ber jela, i akan berleter any further in my next post ^^ ..InsyaAllah :-) ..

Luv Islam..Luv Family..Luv Her | Copyright © 2009 | Altered Design By Muhammad | Managed To Blogger Under Afni's Son